+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Figurant robo92 is op de goede weg

Standaard Film waarvan de naam onbekend

Hoi mensen,

Sinds een tijd zit ik steeds maar te denken aan een film die ik lang geleden op vakantie gezien heb, maar weet dus de naam niet meer.
    Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Info. over de film:
    Genre - avontuur
    Tijd - 17-18 eeuw(?)

Hier volgt een beschrijving van de inhoud:

Wat ik me van de hoofdrolspeler herinner is dat hij (illegaal) boxen deed om geld bij te verdienen. Ook is hij docent ofzo.
    Op een dag komt er een vrouw bij hem en die legt het verhaal uit over haar man.
    Die was ontdekkingsreiziger tot hij op een dag verdween. Ze weet de hoofdrolspeler over te halen om naar hem te zoeken, dus starten ze een expeditie.
    Ze varen (vanaf Engeland?) naar Australie, daar waar haar man het laatst gezien was.
    De expeditie, bestaande uit de hoofdrolspeler, de zoekende vrouw en nog een jongeman die ik me herinner, komt aan bij een of andere stam. Hier verblijven ze een tijdje. Op den duur moeten ze deze stam door ruzie ontvluchten en varen verder. Ze komen op de een of andere manier in een tunnel die door de aardkorst leidt en dan belanden ze aan de kust van een ondergrondse zee. Kenmerkend in deze scene zijn de grote dino-achtige roofvogels en de piranha's in de zee. Toch besluit de groep deze zee per vlot over te steken en komen aan de andere kant. Daar vinden ze een jungle met een inheems volk. Het blijkt dat de vermiste echtgenoot het stamhoofd is van dit volk. Ook worden ze hier bedreigt door een populatie vreemde wezens. De expeditie weet de teruggevonden echtgenoot over te halen om mee terug te gaan. Hij heeft in deze ondergrondse wereld een belangrijk medicijn ontdekt. Op de terugweg laat hij het medicijn van een rots af vallen en gaat het daarna halen. Maar dan verschijnen de vreemde monsterachtige wezens en doden hem met hun scherpe klauwen. De jongeman van de expeditie is erg goed bevriend geraakt met een vrouwelijke inheemse, die hij mee wilt nemen naar het aardoppervlak. Eenmaal terug in de tunnel naar het aardoppervlak worden ze verrast door een aardbeving waardoor de expeditie en de inheemse gescheiden worden.....

De afloop van de film weet ik niet meer.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, want het is zo lang geleden en ik ben zo benieuwd!

Bij voorbaat dank!

robo92

Producent Frans75 is op de goede weg Frans75's schermafbeelding

Standaard

De titel is niet zo'n probleem, maar welke versie je bedoelt

Zoek maar eens op deze titel:

Journey To The Center Of The Earth

Figurant robo92 is op de goede weg

Standaard

http://www.moviemeter.nl/film/11021

Gezien het al zo een 7 jaar geleden is, moet het deze wel zijn.

Bedankt voor de tip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Producent Frans75 is op de goede weg Frans75's schermafbeelding

Standaard

Graag gedaan.

Soortgelijke discussies

1. Films waarvan je de titel niet meer weet
    Door Christoph81 in forum Film Algemeen & Tips
    Reacties: 412
    Laatste bericht: 06 December 2011, 15:09
  2. Titel van film gezocht!, of naam van de acteur erin
    Door Brenbren in forum Film Algemeen & Tips
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 04 June 2008, 22:23