Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
    Crew Kiba's schermafbeelding

Standaard Aziatische Films....

Als we het over Aziatische films gaan hebben... krijg je uiteraard de vecht films met Jackie Chan...

Maar wat zijn verder bekende films uit Azie?
    ,,Bigger. Smarter. Faster. Meaner.''

Moderator Skaven's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ...Jan...
    Maar wat zijn verder bekende films uit Azie?

Wat dacht je van de films van Takashi Miike !? Zeker de moeite waard, maar NIET voor teergevoelige mensen !

"Ichi the killer", "Audition" en "Zebraman" zijn toch redelijk bekend en hier verkrijgbaar.
    'My friend, one thing you have to learn. There is always time for beer.'

D'Argo
    Won't Get Fooled Again

Neo
    Neo is offline
    Super Moderator Neo's schermafbeelding

Wink Martial Arts

Tja Aziatische `Film is zo'n groot terrein dat als je wilt je er niet over uitgepraat raakt.

Maa laten we het simpel houden;
    Japan;
    Je hebt klassiekers; uit Japan komen dan de bekendste filmmakers; Ozu en Kurosawa, en misschien ....

Dan heb je de levende filmers uit Japan; de bekendste hier zijn Imamura (artfilm) Takeshi Kitano (ook artfilm) , Takashi Miike (is soms al wat meer toegankelijk, bv One Missed call?) maar maakt zoals Skaven zegt ook hele bizarre films, op het perverse af, (toch skaven?). Dan mijn persoonlijke favoriet Sabu (Dangan Runner en Postman Blues daarna werd het minder en ben ik hem uit oog verloren).

En natuurlijk de Anime, er is zowel ' verantwoorde' zoals Howl's moving castle en Spirited Away van Hayao Miyazaki als het in Japan voor jongeren bedoelde produkt; Akira enzo (ook erg de moeite waard).

Ik schreef eerder al iets over Tetsuo van Tsukamoto, die mag in Japan overzicht niet ontbreken.

zo dat was een start, ben ongetwijfeld veel vergeten, maar dat vullen anderen vast aan

ps ik heb BB codes geplaats zodat je makkelijk kunt vinden, vergeet vooral niet de bio van Kurosawa te lezen, zie voor uitleg het filmfocus in motion forum

Standaard

Ik heb die serie films van Kurosawa in huis... echt de moeite waard!

Die film "Tetsuo" zegt me niks, maar ik ga er achter aan. In Nijmegen is een filiaal van "Boudisque", die ook aziatische films verkoopt, dus daar zal ik hem/ze wel vinden of kunnen bestellen. Jij bent er zo vol lof over!

PS: zegt je de film "Casshern" wat; en zo ja... is die de moeite waard ? Hij lijkt me wel goed, maar kreeg niet zulke geweldige recensies

D'Argo
    Won't Get Fooled Again

Neo
    Neo is offline
    Super Moderator Neo's schermafbeelding

Wink casshern + tetsuo

boudisque zal tetsuo zeker hebben, maar amazon ook

over tetsuo, is een totaal bizarra freaky film, met hoofdfiguur waar de geweren uit zijn maag groeien. echt voor de finproevers

er zijn er twee, eerste is heel obscuur zwartwit, tweede met kleur enmeer budget. zou ik eerst maar doen, maar het centrale thema is hetzelfde; mens en machine als een, we zijn allemaal cyborg (lees: verbonden met machines zodat ze deel van ons uitmaken, ik heb bv lenzen en zie zonde slecht, ben ik dan nog 'puur' mens? Of ben ik eigenlijk ook deels machine? Akira heeft een thema dat dezelfde richting opgaat)

casshern heb ik niet gezien, maar wil ik wel nog eens, maar ben er een beetje uit eigenlijk, veel mainstream op moment
    Laatst gewijzigd door Neo; 15 December 2005 om 23:29

Crew Kiba's schermafbeelding

Standaard

Films over Samurai's vind ik altijd wel vet...
    Zoals The Last Samurai (weet niet of hij uit azie komt maar ja... samurai is wel iets aziatisch)
    ,,Bigger. Smarter. Faster. Meaner.''

Producent Jimmy Shelter's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neo
    er zijn er twee, eerste is heel obscuur zwartwit, tweede met kleur enmeer budget. zou ik eerst maar doen, maar het centrale thema is hetzelfde; mens en machine als een, we zijn allemaal cyborg (lees: verbonden met machines zodat ze deel van ons uitmaken, ik heb bv lenzen en zie zonde slecht, ben ik dan nog 'puur' mens? Of ben ik eigenlijk ook deels machine? Akira heeft een thema dat dezelfde richting opgaat)
    Ik heb denk ik die zwart-wit versie ooit gezien, en ik vond het echt een stukje overgewaarderde cinema.

Dat iets uit Japan komt en vol met thema's en dergelijk zit, betekent niet dat het goed is.

Bizar? Zeker! Boeiend? Niet echt.

Onduidelijk verhaal, als het er al in zat, en een onduidelijke boodschap.

THX
    THX is offline
    Runner THX's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neo
    zo dat was een start, ben ongetwijfeld veel vergeten, maar dat vullen anderen vast aan
    je hebt ook de Chinezen nog: Zhang Yimou was redelijk bekend in NL (Het Rode Korenveld en Raise the Red Lantern zijn erg mooi) en ik hou erg van Chen Kaige (Rouge is een hele mooie ouwe film van hem, recenter maakte hij het historische spektakelstuk The Emperor and the Assassin). maar nu ze zo hard aan het kapitaliseren zijn, lijkt de filmindustrie ook meteen te zijn ingestort (althans: in rap tempo mainstream te worden - en dat is hetzelfde als instorten )

en uit Hong Kong een van mijn alltime favorieten: Wong Kar-Wai.

en als je houdt van heeeel langzame films waarin helemaal niets gebeurt, dan is Tsai Ming Liang (uit Taiwan geloof ik) een aanrader. heel erg mooi (bv The River) - maar wees gewaarschuwd, er gebeurt echt helemaal niets in zijn films!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ...Jan...
    Films over Samurai's vind ik altijd wel vet...
    Zoals The Last Samurai (weet niet of hij uit azie komt maar ja... samurai is wel iets aziatisch)
    Dan kan ik "Zatoichi" aanraden (beetje vreemde combinatie van stijlen, maar wel goed). Nog beter vond ik "The twiligt samurai".... deze film speelt zich net af in de tijd voor "The last samurai".
    En uiteraard "the seven samurai" van Kurosawa

D'Argo
    Won't Get Fooled Again

THX
    THX is offline
    Runner THX's schermafbeelding

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. leuke films
    Door Asz1987 in forum Film Algemeen & Tips
    Reacties: 13