Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
    Administrator filmfocus is op de goede weg

Standaard Dragonball: Evolution (2009)

Een bal met twee kanten

door Maurits Petri
    Het verfilmen van een strip of comic is een riskant en gevaarlijk werkje. Nog altijd sidderen we na van live-action bewerkingen als Masters of the Universe en Teenage Mutant Ninja Turtles. De vraag is dan ook: voldoet Dragonball: Evolution aan de verwachtingen óf rennen we met z'n allen de bioscoopzaal uit?

Het lot van de wereld hangt weer eens aan een zijden draadje. Zeven lichtgevende bolletjes, zogeheten Dragonballs, moeten teruggehaald worden om het enge groene wezen Piccolo te stoppen. Dat is natuurlijk geen kattenpis. Goku (Justin Chatwin), de held van de dag, heeft het lot van de aardkloot in handen en was toevallig aan het trainen geslagen met zijn opa Gohan (gespeeld door Randall Duk Kim de 'Keymaker' uit The Matrix Reloaded). Opa is al in het bezit van een Dragonball en Goku is dan ook voorbestemd om een ninja-krijger te worden. Met de hulp van een ietwat debiele dief, een beeldschone vechtchick en een flinke dosis gevatte humor lijken de ingrediënten zowaar aanwezig voor een geslaagde verfilming.

Wat direct opvalt, zijn de uiterlijke overeenkomsten tussen hoofdrolspeler Justin Chatwin en Elijah 'Frodo' Wood. De acteerkunsten van Chatwin zijn verrassend genoeg een stuk beter. De rouw om zijn vermoorde opa versterkt de aandacht, de blikken die hij kan werpen zijn uiterst goed gespeeld. De rondborstige Jamie Chung zorgt als bonus voor wat vonken en de overdreven humoristische reacties van legende Chow Yun-Fat kloppen het op tot een luchtig geheel. Aan een goede cast en degelijk acteerspel geen tekort dus.

Boevenpak & actiehelden
    Toch is de fundering van Dragonball: Evolution niet sterk genoeg. Tijdens lege momenten in scènes en dialogen zakt het verhaal in als een plumpudding. Tot het sterke spel van Chatwin en de ongelooflijke stunts de show stelen en alles weer in balans brengen. Fans van de oude Dragonball-Z tekenfilmserie zullen bijzonder verrast zijn, want alle elementen komen in de live-action versie voorbij: de coole slow motion gevechten, ninja's, uitbundige boevenpakken en gespierde actiehelden. Voeg daaraan een adembenemend scala aan special effects toe en je hebt de perfecte melange.

Dragonball: Evolution kent dus twee kanten. Het doorzichtige en standaard verhaal en de plot zijn een onbedoeld struikelblok geworden. Daar tegenover staan de robuuste en sterke acteerprestaties van Chatwin en zijn kornuiten, de topcast en de strakke computer gegenereerde beelden. En vergeet vooral de waanzinnige muziek van componist Brian Tyler niet, die het tempo er continu in houdt. De Kijkwijzer-kwalificering is laag gehouden voor de jonge bezoekertjes, voor wie de film bestemd is. En de volwassen? Die blijven gezellig meekijken, want Dragonball: Evolution is nog helemaal zo gek nog niet.

Figurant TaschaTerrorist is infamous around these parts

Standaard

Het is en blijft gewoon een shitfilm.
    Je kan beter de anime series weer gaan kijken want die zijn way better!
    Ik heb alleen al de trailer gezien en ik vind het al bagger.
    Het verhaal klopt niet eens en het zijn geen ninja's maar Marshal Artists.
    In Dragonball is Goku een klein jongentje, niet volwassen tot bij het laatste Tournament. En de Dragonballs zijn gemaakt door 1 guardian (Kami, die er net zo uitziet als picollo wat de makers hadden moeten weten maargoed).
    Ik ga deze film echt niet kijken, ik wacht wel op de reacties van anderen want heel veel goeds verwacht ik er niet van.

Figurant JoSwan is infamous around these parts

Standaard

hijs oke...niet spectaculair...als je de anime kent, valt de film nogal tegen...maar je moet het zelf maar zien, en je kan lachen om het feit dat goku degene is die achter chichi aanzit ipv andersom...ik geef een 7 voor de film, voor de moeite en voor de zoenscene :P

Producent Mr. Picture wordt binnenkort vast bekend Mr. Picture's schermafbeelding

Standaard

3,5 ster , Maurits sorry maar dit is de film niet eens waard. Goku die vecht tegen 2 vrouwen , tja dat levert echt iets op. Het acteren is beneden het niveau, het einde is meer lachwekkend dan eddie murphy's 4 laatste films bij elkaar. Geloof me 3,5 sterren voor deze film is zo en zo te hoog gegrepen.

Je wilt dus zeggen dat deze film beter is dan Knowing, ja dit ga ik niet serieus nemen.
    Laatst gewijzigd door Man with Rock; 08 April 2009 om 22:57
    Gefeliciteerd The King's Speech,Inception,Toy Story 3 en The Fighter voor jullie briljante prestaties !

aaaa22332
    Guest

Standaard

ROFL

Uwe boll kan betere films produceren. :P

Crew Rizotto is infamous around these parts Rizotto's schermafbeelding

Standaard

Ach jah, Chris Tucker...jij bent ook geen 'jong bezoekertje' (lees: de doelgroep)
    Alhoewel ik soms aan je leeftijd begin te twijfelen

Producent Mr. Picture wordt binnenkort vast bekend Mr. Picture's schermafbeelding

Post Right

Wat heeft mij leeftijd met dit te maken, Dragonball was aardig als tekenfilm. Maar een verfilming waar vrouwen door een jonge tiener in elkaar geramd worden en een chow yun Fat met stereotype tekst, dan ga ik deze film niet bepaald goed vinden. En dat over me leeftijd is gelul.

Figurant meridith is infamous around these parts

Standaard

ik vond en vind hem super, natuurlijk is niet alles perfect, maar het is moeilijk om aan ieders verwachtingen te voldoen, vandaag gaat ik hem voor de 2e keer kijken,
    de acties zijn leuk, vooral de vechtscene waarin goku alleen maar ontwijkt en daarmee juist klappen verkoopt, ik hoop op een vervolg

Figurant Samenvatter is infamous around these parts

Standaard

Val me tegen, had eerlijk gezegd meer van verwacht! Ik vond de hoofdrolspelers tegenvallen. Justin Chatwin vond ik humorloos en Piccolo kwam weinig in actie terwijl Goku normaal gesproken in de tekenserie wel humoristisch doet en Piccolo telkens terug te zien was. Sommige belangrijke karakters waren niet actief in de film zoals Tien en Krillin. Het gaat uiteindelijk om het verfilmen van een tekenserie mits je de verhaallijn en de karakters wel laat kloppen. De enige goede punten vond ik de special effects en de verfilming van de karakters Roshi, Yamcha en Piccolo.

-jeffa-
    Guest

Standaard

deze film is zo slecht dat k 'm koop in poep en in de maas gooi. Het verhaal klopt helemaal niet. en wie is dat meisje bij piccolo. En waarom kiezen voor deze saga waarschijnlijk omdat ze dachten dat ze er dan nog 8 konden maken, maar ze zagen over het hoofd dat wanneer niet je film wil zien omdat ie zo slecht is je ook geen vervolgen kan maken. De makers hebben duidelijk de hele serie niet bekeken en zijn dom.
    Laatst gewijzigd door Man with Rock; 05 May 2009 om 23:59

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten